Szkoła Podstawowa im. Władysława Reymonta w Coniewie

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Władysława Reymonta w Coniewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.spconiew.szkolnastrona.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2011-12-15.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-06-28.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
  • Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają  pełnych opisów alternatywnych.
  • Część plików opublikowanych na stronie to skany dokumentów opublikowane w formacie pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR), w związku z czym mogą występować trudności z ich odczytaniem poprzez czytniki ekranu.
  • Strona może zawierać DOC z niepoprawną logiczną strukturą dokumentu.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2020-04-24.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest KATARZYNA KLISZKO - dyrektor szkoły , e-mail: szkola@spconiew.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 600-063-051. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Szkoła posiada jedno wejście główne i dwa wejścia dodatkowe od strony boiska szkolnego.
  • Przy wejściu głównym znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz dzwonek.
  • Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Do części pomieszczeń prowadzą schody.
  • Szkoła nie posiada windy.
  • Toaleta częściowo dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a  ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, na miejscu nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.
  • W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystentem i psem przewodnikiem.
  • Informacja na temat rozkładu pomieszczeń jest przekazywana przez dyżurującego pracownika.